Σάββατο, 21 Απριλίου 2012

Το διαδίκτυο στην υπηρεσία των εκλογών


Χάι τεκ τεχνικές για πιο αποτελεσματική στόχευση των πολιτικών μηνυμάτων, διαχωρισμός ψηφοφόρων ανάλογα με ηλικιακά, μορφωτικά, επαγγελματικά κριτήρια, παρακολούθηση σχολίων σε δικτυακά μέσα για τη σφυγμομέτρηση του ιντερνετικού κοινού, τεράστιες βάσεις δεδομένων με ονόματα, διευθύνσεις (ηλεκτρονικές και φυσικές), τηλέφωνα και άλλα πολύτιμα για τους υποψήφιους βουλευτές δεδομένα.
«ΤΑ ΝΕΑ» διείσδυσαν στα στρατηγεία των νέων τεχνολογιών των δύο μεγάλων κομμάτων και αποκαλύπτουν τις μεθόδους και τα μέσα που χρησιμοποιούν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ για να συσπειρώσουν τους ψηφοφόρους.




Ανθρωποι των επικοινωνιακών επιτελείων των δύο κομμάτων παραδέχονται ότι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα σε αυτές τις εκλογές είναι οι μικρές ηλικίες. Πώς θα τις προσεγγίσουν, με ποιον τρόπο θα επικοινωνήσουν τα μηνύματα των αρχηγών, τι είναι αυτό που θα κάνει τους νέους μέσα σε ελάχιστο προεκλογικό χρόνο, και με δεδομένη την υψηλή ανεργία και την άνευ προηγουμένου δυσμενή οικονομική συγκυρία, να κλίνουν προς ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Η πλέον ανέξοδη και αποτελεσματική μέθοδος εντοπίζεται στην ηλεκτρονική επικοινωνία: μέσα από το facebook, το twitter, διάφορα φόρουμ και μπλογκ. Με την καταγραφή, επεξεργασία και ανάλυση των αντιδράσεων των χρηστών του Ιντερνετ - που κατά κύριο λόγο εντάσσονται στις μικρές ηλικίες -, τα επιτελεία των κομμάτων μπορούν να διαμορφώσουν εύκολα την επικοινωνιακή στρατηγική τους ώστε να προσελκύσουν ψηφοφόρους.
«Το μεγάλο ερώτημα είναι αν σε αυτές τις εκλογές η πολιτική χρήση των νέων μέσων θα είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό συμπλήρωμα της κεντρικής καμπάνιας, όπως ήταν ώς τώρα, ή αν θα αποκτήσει περισσότερο αυτόνομο ρόλο. Αυτό όμως προφανώς είναι κάτι που θα διαπιστώσουμε μετά τις εκλογές» τονίζουν οι κ.κ. Θανάσης Πρίφτης και Αλέξανδρος Μελίδης από τον τομέα Πληροφορικής Διαδικτύου και Νέων Τεχνολογιών του ΠΑΣΟΚ.

ΠΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ. Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι η ψηφιακή επικοινωνία θα έχει σημαντικό ρόλο σε αυτές τις εκλογές, για τον απλό λόγο ότι τα τελευταία χρόνια η χρήση του Διαδικτύου και κάποιων μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει μαζικοποιηθεί σε τέτοιο βαθμό που είναι πλέον αδύνατον για τα πολιτικά κόμματα και τους υποψηφίους να μην τα λάβουν σοβαρά υπόψη τους στη χάραξη της στρατηγικής τους. Πόσω μάλλον όταν οι νέες τεχνολογίες αποδεικνύονται πολύ πιο οικονομικές από τα παραδοσιακά μέσα, κάτι που συμβάλλει κατά πολύ στην ανάγκη για περιστολή των προεκλογικών δαπανών.
«Η προσωπική μου άποψη είναι ότι οι νέες τεχνολογίες θα παίξουν πολύ μεγάλο ρόλο στις ηλικίες 18-35. Η τάση σε αυτές τις εκλογές θα είναι το αντίθετο από αυτό που συνέβαινε παλαιότερα: τώρα ο νέος θα παρασύρει τον μεγαλύτερο και όχι ο μεγαλύτερος τον νέο. Για αυτό η ηλεκτρονική επικοινωνία θα είναι τόσο σημαντική, αφού μέσω αυτής προσεγγίζουμε τους νέους» επισημαίνει ο κ. Δημήτρης Πτωχός από τη γραμματεία νέων τεχνολογιών της ΝΔ. «Και δεν κοστίζει απολύτως τίποτα, αν εξαιρέσει κανείς το ηλεκτρικό ρεύμα και το τηλεπικοινωνιακό κόστος. Ολα τα προγράμματα είναι δικά μας, σε ανοιχτά λογισμικά τα οποία δεν επιβαρύνουν ούτε το κόμμα ούτε εμάς. Το κόστος είναι σχεδόν μηδενικό» λέει ο κ. Πτωχός.
Source : TA NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου