Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Ψηφιακό φροντιστήριο

Εκπαιδευτική κοινότητα και γονείς αν και αρχικά σκεπτικοί, φαίνεται πως αντιμετωπίζουν με θετική διάθεση την πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας για τη δημιουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου, που σκοπεύει στην συμπληρωματική και κυρίως ευέλικτη πρόσβαση μαθητών σε υποβοηθητικό υλικό. Η ειδική ιστοσελίδα www.study4exams.gr, που φιλοξενεί το ψηφιακό φροντιστήριο, από το Νοέμβριο του 2010 που άρχισε να λειτουργεί μέχρι την 1η Μαρτίου, που έγινε η επίσημη παρουσίασή του από το Υπουργείο Παιδείας, είχε δεχτεί περίπου 50.000 επισκέψεις, ενώ μέσα στην πρώτη εβδομάδα, μετά την παρουσίαση, οι επισκέψεις υπερδιπλασιάστηκαν και ξεπέρασαν τις 110.000.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Δημήτρης Πεππές είπε ότι αν και το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας δεν έχει ακόμα συνεδριάσει, επί της αρχής τοποθετείται θετικά ως προς το ψηφιακό φροντιστήριο.

«Είναι καλή πρωτοβουλία. Να ξεκαθαρίσουμε όμως πως το ψηφιακό φροντιστήριο μπορεί μεν να βοηθήσει, αλλά σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει την άμεση διαδραστική διδασκαλία, την ενισχυτική διδασκαλία και τα πρόγραμμα διδακτικής στήριξης», τόνισε, συμπληρώνοντας πως σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να φανεί χρήσιμο εργαλείο, ιδίως για μαθητές παραμεθόριων περιοχών.

Από την πλευρά τους, τόσο η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αθήνας, Κανέλλα Γεωργοπούλου, όσο και ο αντιπρόεδρος Πέτρος Καραγεώργος επιφυλάχτηκαν να τοποθετηθούν, λέγοντας πως οι προτάσεις ακόμα εξετάζονται.

Ωστόσο αρκετοί είναι οι γονείς που φαίνονται ότι ακόμα δεν έχουν ενημερωθεί για το ψηφιακό φροντιστήριο.

Η Όλγα Μαρκοζάνη, μητέρα μαθητή λυκείου στην περιοχή της Φιλοθέης ανέφερε ότι δεν είναι κατάλληλα ενημερωμένη, αλλά πως ως πρώτη σκέψη βρίσκει την πρωτοβουλία ενδιαφέρουσα και προς την σωστή κατεύθυνση.

Πιο επιφυλακτικός εμφανίστηκε ο Πέτρος Κλιάπης, πατέρας δύο παιδιών, 3ης γυμνασίου και 2ης Λυκείου αντίστοιχα. «Έχω ακούσει αρκετά για το Ψηφιακό Σχολείο, αλλά σχεδόν τίποτα για το Ψηφιακό Φροντιστήριο. Για μένα όμως το βασικό πρόβλημα δεν είναι το φροντιστήριο, αλλά το ίδιο το σχολείο. Είναι σαν να παραδεχόμαστε πως το επίπεδο των παρεχόμενων σπουδών στο σχολείο είναι απαράδεκτο και να θεσμοθετούμε παράλληλα και ψηφιακό φροντιστήριο. Το θέμα τοποθετείται σε λάθος βάση», δήλωσε.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδος Κώστας Πετρόπουλος, ανέφερε πως οι φροντιστές διάκεινται θετικά στο νέο μέτρο, όπως και σε κάθε νέα πρωτοβουλία που στόχο έχει την τεχνολογική εξέλιξη και την εκπαιδευτική πρόοδο. «Παρά τις όποιες εκφράσεις αρχικής δυστοκίας από μέλη της Ομοσπονδίας, το γενικό κλίμα είναι καλό παρά την απουσία διαλόγου επί του συγκεκριμένου πακέτου προτάσεων», είπε.

Ο ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου «Θεωρητικό», στο κέντρο της Αθήνας, Κώστας Ρούτης, δήλωσε ότι «πρόκειται για ένα είδος στατικής διδασκαλίας και υπό αυτή την έννοια δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή επαφή με τον καθηγητή», και συμπλήρωσε: «Νομίζω πως η νέα αυτή πρωτοβουλία απευθύνεται κυρίως σ’ ένα μικρό υποσύνολο μαθητών που για ποικίλους λόγους δεν έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν φροντιστηριακού τύπου μαθήματα».

Το μέλος της επιστημονικής ομάδας του φροντιστηρίου «Ηράκλειτος», Αναστάσιος Σινάκης, βλέπει το μέτρο του ψηφιακού φροντιστηρίου θετικά, δηλώνοντας ότι «οτιδήποτε καινούργιο και δημιουργικό είναι καλοδεχούμενο».

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου