Spam
Τι είναι η ανεπιθύμητη ηλεκτρονική αλληλογραφία; (spam email)
Spam email είναι τα ανεπιθύμητα μηνύματα που, κατακλύζουν το λογαριασμό του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email account) μας διαφημίζοντας διάφορα είδη - προϊόντα ή υπηρεσίες. Είναι πολύ πιθανό να «γίνουμε συνδρομητές» σε μια υπηρεσία αποστολής διαφημιστικής αλληλογραφίας χωρίς να το καταλάβουμε ζητώντας ενημέρωση από εταιρείες μέσω του Διαδικτύου, συμμετέχοντας σε chatroom, blogs, forum ή συμπληρώνοντας το email μας προφίλ μας σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Ο ανεπιθύμητος αποστολέας (spammer) βρίσκει στο Διαδίκτυο διευθύνσεις e-mail μέσω ενός λογισμικού που λέγεται web crawler ή spider (αράχνη) τις οποίες αποθηκεύει και μπορεί να χρησιμοποιήσει στη συνέχεια για αποστολή ανεπιθύμητων μηνυμάτων.
Τι μπορούμε να κάνουμε;
ΠΟΤΕ δεν αγοράζουμε προϊόντα που διαφημίζονται στα spam email ούτε μπαίνουμε να πλοηγηθούμε στoυς συνδέσμους (link) που περιέχονται σε αυτά γιατί τα περισσότερα από αυτά είναι απάτες –scams.
Χρησιμοποιούμε δύο λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Ο ένας αποτελεί τον προσωπικό λογαριασμό μας, τον δίνουμε στους φίλους μας και ο άλλος χρησιμοποιείται όταν θέλουμε να εγγραφούμε σε κάποιο forum, παιχνίδι και γενικά και κάθε δραστηριότητα μας στο Διαδίκτυο.
Δεν απαντάμε ποτέ σε spammers γιατί είναι σαν να λέμε στείλε μας και άλλα email.
Γράφουμε το email μας σε διαδικτυακούς τόπους που εμπιστευόμαστε και σε μορφή myemail at εταιρεία τελεία gr παραλείποντας δηλαδή το @.
Ελέγχουμε για προεπιλεγμένα κουτάκια όταν χρησιμοποιούμε διάφορες ιστοσελίδες.
Υπάρχει μεγάλη ποικιλία λογισμικών φιλτραρίσματος, πολλά από τα οποία διατίθενται και στο Διαδίκτυο. Το λογισμικό φιλτραρίσματος δεν είναι πάντα αποτελεσματικό γιατί πολλές φορές χαρακτηρίζονται ως spam μηνύματα που δεν είναι και το αντίστροφο.
Όσοι δεν επιθυμούμε να λαμβάνουμε spam, μπορούμε να το δηλώσουμε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα http://www.dpa.gr/
Phising
Τι είναι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing);
Mηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που μοιάζουν πως έχουν σταλεί από οργανισμούς που εμπιστευόμαστε όπως για παράδειγμα η τράπεζα μας και στοχεύουν στην απόσπασης προσωπικών στοιχείων, οικονομικού συνήθως χαρακτήρα που αφορούν τραπεζικούς λογαριασμούς και πιστωτικές κάρτες οδηγώντας μας σε ψεύτικες ιστοσελίδες αλλά νομιμοφανείς.
Πώς αναγνωρίζουμε ότι πρόκειται για περίπτωση phishing;
Ζητάνε να επιβεβαιώσουμε κωδικούς πρόσβασης, αριθμούς τραπεζικών λογαριασμών και να απαντήσουμε άμεσα αλλιώς θα υποστούμε διάφορες κυρώσεις. "Εάν δεν απαντήσετε εντός 48 ωρών, ο λογαριασμός σας θα κλείσει."
Μας αποκαλούν Αγαπητέ πελάτη κτλ
Ζητάνε να μεταβούμε σε κάποιο link το οποίο φαίνεται πως μας οδηγεί σε κάποια ιστοσελίδα που εμπιστευόμαστε αλλά στην πραγματικότητα οδηγούμαστε σε κάποιο phony Web site αλλά νομιμοφανείς.
Τι πρέπει να γνωρίζουμε;
Οι επιχειρήσεις ή οι τραπεζικοί οργανισμοί δεν πρόκειται ποτέ να μας ζητήσουν να στείλουμε κωδικούς πρόσβασης, ονόματα σύνδεσης, αριθμούς ταυτότητας ή άλλα προσωπικά στοιχεία μέσω e-mail.
Προωθούμε το email στο τμήμα υποστήριξης της Τράπεζας
Δεν ακολουθούμε υπερσυνδέσμους από email ή ιστοσελίδες αλλά πάντα πληκτρολογούμε τις διευθύνσεις που μας ζητάνε να επισκεφτούμε.
Ελέγχουμε την γραμμή κατάστασης (status bar) του φυλλομετρητή μας για να δούμε την ηλεκτρονική διεύθυνση.
Εγκαθιστούμε τις τελευταίες εκδόσεις των φυλλομετρητών (browsers) που έχουν ενσωματωμένο φίλτρο antiphishing φίλτρο και το οποίο αναγνωρίζει σελίδες που επισκεπτόμαστε με βάση τη λίστα των phishing sites που διαθέτουν οι εταιρείες…
Εάν έχουμε Windows Vista ή Windows XP και Service Pack 2 μπορούμε να κατεβάσουμε τον Internet Explorer 7 δωρεάν από το Διαδίκτυο στην ηλεκτρονική διεύθυνση :
http://www.microsoft.com/windows/downloads/ie/getitnow.mspx
Αντίστοιχα μπορούμε να κατεβάσουμε την τελευταία έκδοση του Firefox Mozilla στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.mozilla-europe.org/el/firefox/
και του Opera στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.opera.com/
Επίσης, το WOT (Web of Trust) και με τις παλαιότερες εκδόσεις, το οποίο αλλάζει το χρώμα της μπάρας διευθύνσεων ανάλογα με την εμπιστευτικότητα του ηλεκτρονικού πωλητή ή ακόμα και τη γραμμή εργαλείων (toolbar) netcraft.
H Mozilla προσφέρει τη δυνατότητα να ελέγχουμε την αποτελεσματικότητα του antiphishing φίλτρου μας προσπαθώντας να μπούμε σε σελίδες που παρέχουν βλαβερό λογισμικό και έχουν κατασκευαστεί για το σκοπό αυτό http://www.mozilla.com/en-US/firefox/phishing-protection/
Source : www.dart.gov.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου